donderdag 21 februari 2008

TTT

Oohhhh, ik was toch best wel nerveus vanochtend. Ik had vandaag namelijk de tussentijdse toets voor het rij-examen. Eerst wat mededelingen, vragen en tips in het examengebouw. De vrouwelijke examinator is erg vriendelijk, en probeert me gerust te stellen (fouten maken is niet zo erg, en als je een fout maakt, vergeet het dan onmiddelijk, ga door en blijf niet hangen in een fout, want dan ga je daarna alleen maar meer fouten maken). Naar de auto, onderweg de kijktest. En natuurlijk een stukje rijden. Ik krijg cluster-opdrachten. Ben er eerst niet blij mee, maar het viel mee, de zenuwen hadden gelukkig niet met mijn geheugen gespeelt....kon het goed onthouden. Tussen de clusters in even parkeren. Maar na de clusters rijden we een smalle straat in, al snel staan we stil achter een stadsbus. Blijkt dat we met zijn allen achter een vuilniswagen rijden eehhh stilstaan..... Ok, kan dus nu meteen laten zien dat file rijden me ook wel redelijk goed afgaat ;)....
We slaan zo snel mogelijk een zijstraat in.....en ja hoor, ook daar een vuilniswagen, dwars over de weg...zodra ik kan rijd ik rechtsaf. Daar moet ik parkeren (zo dicht mogelijk bij een bepaald huisnummer)... ik sta nog niet een seconde stil...en ja hoor.....er komt een vuilniswagen om de hoek...en toen we achterom keken, bleek dat die andere vuilniswagen achter ons aan de straat in was gereden....staan we dus tussen 2 vuilniswagens in... Gelukkig is er ruimte om de vuilniswagen voorbij te laten gaan, en kunnen we weg bij al die vuilniswagens. We zijn hier alleen nu wel erg veel tijd verloren, das best jammer, want als je meer tijd hebt, kun je toch ook meer laten zien van wat je kunt.
Als we terug zijn in het examengebouw, praten we alles door. Ik krijg vrijstelling voor de bijzondere manoeuvres, yeahhhh. Ik moet beter over mijn schouder kijken en harder rijden in die drukke woonwijken met veel zijstraatjes, bochten, scholen en verkeersdrempels. Maar goed, volgende keer gas erop hoor;)

Geen opmerkingen: