zondag 2 februari 2014

hobbywinkels en hobbyspullen...

Woensdag besluit ik om even naar de stad te gaan: ik heb dringende behoefte aan wat nieuwe hobbyspulletjes... Nou ja, eigenlijk wil ik gewoon ff op zoek naar de nieuwe hobbyjournaal, hobbyzine en ik mis nog de laatste hobbydols van Sjaak. Ook las ik over een nieuw magazine: Noor.
Bij Pipoos hebben ze niets (nou ja, zat, maar daar kwam ik niet voor;-)). En de nieuwe hobbyjournaal komt ook niet meer, daar zijn ze mee gestopt.
Ik loop naar de Boekenvoordeel. Die heeft gelukkig een paar leuke aanbiedingen, zoals 1 + 1 gratis, 1 + 2e voor halve prijs, etc. Ik ga overal tussen snuffen en ik vind een paar leuke bladen, boekjes en pakken karton, alles in de aanbieding. Ook hier alleen geen hobbyjournaals (wist ik) en geen Sjaak (daar hoopte ik stiekem een beetje op).
Al met al ben ik toch leuk geslaagd.

Ik mis nog een aardige stapel HJ's. Als ik ga googlen vind ik een webwinkel die een hele sloot oude HJ's heeft. Ik vind de HJ's altijd weer leuk om door te bladeren en maak graag de borduurpatronen van met name Sjaak en Chrissie. Ik besluit om eens gek te doen en ik bestel alle nummers die ik mis en op voorraad zijn bij Hobbyplanet. Ook vind ik nog een paar Stitching Sheets, die ik nog niet heb (ook de patronen van Ann zijn erg mooi).

Donderdag besluit ik om een keer met de bus naar Bruinink te gaan. Eens kijken hoe dat gaat. Het blijkt zo'n beetje 50 minuten met de bus(sen) te zijn. Ik ben er al een hele tijd niet geweest, dus er moet natuurlijk even bijgebept worden. En dan op zoek naar leuke spulletjes. Ik vind het nieuwe HJ, hobbyzine, Noor, een mooie verenmal. Kortom, ook hier ben ik prima geslaagd, en ik ga met een leuk gevulde tas weer op weg naar huis.

Zaterdag krijg ik met de post de bestelling van Hobbyplanet. Er is een klein foutje gemaakt, er missen 3 stuks hobbyjournaal. Maar als ik bel, wordt er meteen excuses aangeboden en het wordt meteen geregeld, ze worden nagestuurd.

Maar nu heb ik nog steeds geen hobbydols van Sjaak gevonden. Hij is bijna overal uitverkocht.
Tot ik toch maar even vriendje google erbij roep. Hij vindt het bewuste boekje bij het Creapaleis.
En heb ik de hobbydols van Sjaak maar meteen besteld, en meteen een paar leuke uitverkoopjes:-).

En zo kan het zomaar lopen, dat je ineens binnen een paar dagen, in een aantal winkels ben geweest, en een hoop nieuw hobbyleuks heb gescoord:-)


Geen opmerkingen: