donderdag 12 november 2009

wachten en wachten.......

Woensdagochtend komt de man van de ketel voor het jaarlijkse onderhoud. Tussen half 9 en 12 uur, en nee, we kunnen echt niet zien of hij aan het begin of eind van de ochtend bij u is..... En ik heb al zo'n hekel aan wachten. Ik heb de avond tevoren al vuilniszakken gemaakt, dus als de wekker gaat, gaat hub meteen douchen en ik ren met de vuilniszakken naar buiten, dan als een speer de kattenbakken doen, poezels eten geven, etc. Als hub beneden komt, drinken we samen een bak koffie. Hub gaat naar zijn werk, en ik sjees als een speer naar boven om te douchen. Sjo, ik ben klaar en het is ca. half 9. Ik kan niets doen, want dan hoor ik de bel niet, balen vind ik dat. Moeten we ook toch nog eens een oplossing voor zoeken (en vinden natuurlijk). Gelukkig komt de ketelman om 10 uur. Hij is een vreselijke bep die ook graag een bakkie koffie lust (alleen als jij ook meedrinkt hoor, alleen is niks aan). Dus de ketel was een half uurtje en het andere halve uurtje was koffie en vooral beppen.
Ik ga daarna ff snel een boodschapje doen, zet alles op de hobbykamer klaar voor vanmiddag, fris me op en trek ff snel iets anders aan. Dan snel een bammetje eten. Want om 1300 uur komt scrapmaatje. Ik zit al op tijd beneden, dan hoor ik de bel, en het is inmiddels wat regenachtig, en dan is het lekker als je snel open kunt doen. Helaas, ik wacht en wacht en wacht. Om 13.20 uur maak ik voor mezelf een bak oploskoffie en ga boven zitten. En probeer af en toe scrapmaatje te bellen. Pas om ca. 14.20 uur krijg ik haar te pakken. Wat blijkt: ze is het gewoon vergeten. Ze had dinsdag bij de fysio een afspraak voor woensdag gemaakt bij de fysio, en de afspraak met mij stond wel in de agenda, maar ze heeft dus dinsdag en woensdag niet meer in de agenda gekeken. Ik ben best een beetje pissed off. Het is niet de 1e keer. En het voelt alsof ik heel onbelangrijk ben, beetje respectloos naar mij toe. Bah ik voel me er naar van. Doe er moeite voor, loop me te haasten, ik reken er dan op, en dan komt er niemand. Ik had andere dingen kunnen regelen, deed ik niet omdat ik zou scrappen.... Als ze dinsdagmiddag had afgebeld of had gebeld dat het later zou worden...
Ik moet er maar rekening mee houden dat ze niet komt opdagen, dan valt het mee als ze wel komt, en is het minder erg als ze niet komt........
Ik heb er altijd wel moeite mee als planningen niet lopen, dingen op het laatst niet doorgaan. Dat heeft te maken met mijn dwang om dingen onder controle te willen hebben. Ik doe mijn best om daar goed mee om te gaan. Maar soms heb je van die dagen....dan lukt dat niet zo goed.

Geen opmerkingen: