dinsdag 20 november 2007

een schattig kitten te koop

Maandag moest ik naar de dierenarts om een proefzakje dieetvoer te halen voor Dinky; die heeft na 10 dagen pillen nog steeds diarree.
Toen ik bij de balie stond, en de assistente bezig was met nieuwe pillen en het proefzakje, kwam de andere assistente met een rood kitten achter haar aan. Ik riep meteen: oh, wat een schatje. Prompt zei ze: ja he, we hebben een kitten die nog een papa en mama zoekt, deze niet, maar er is er nog 1. Ze haalt van achter een kitten, zoooo schattig. Ze vertelt dat er 3 kittens in een doos zijn gevonden. 2 Hebben al een thuis gevonden, maar deze was ietwat schuw (dat is intussen al veel minder geworden) en ze zoekt nu nog een thuis. Het kitten kost maar 25 euro (kitten uit het asiel kost ca. 70-75 euro). Donkere kleurtjes, zo'n prachtige tekening, en zooooooo'n lief koppie...... Ik dweil meteen weg, mag het kitten vasthouden en aaien. Ik zeg: aahhh, je zou het zo meenemen, wat een poepie. Dus ze zegt nogmaals, deze zoekt een thuis... Maar ik antwoord daarop: ik zal het thuis zeggen, maar ik vrees dat het een echtscheiding wordt..dan maakt het hem niet meer uit hoeveel katten er zijn, maar zolang hij er is, vindt ie op dit moment 3 katten echt genoeg. Ze lacht en vraagt of ik haar 06-nummer wil hebben. Nee hoor, ik weet wel zeker dat ie het echt niet goed vindt.
Als ik thuis vertel over het schattige kitten, dat een goed thuis zoekt, reageert hubby idd zoals ik al dacht. Hij voegt eraan toe: als er een kat bijkomt, dan is het een asielkat, en dan eigenlijk liefst een soort kansarme, zeg maar. Dit kitten vindt echt wel een goed thuis.
En ja, natuurlijk moet ik hem wel gelijk geven, we hadden het immers allang besproken, en afgesproken dat het dan weer een asielkat zou worden.
Maar ja............zo'n schatje....zoooo mooooi.....zooooo lief........

1 opmerking:

Anoniem zei

hahahahaha ff hillie vragen of ze een leuke kaart van maakt voor hubby. Wie weet!!!!!!!!!
En anders heb ik nog wel logeerbed hoor hihihihihih
knuf linnie