maandag 30 juni 2008

zie ik eruit alsof ik om werk verlegen zit???

Ze denken zeker bij de ziektekostenverzekering dat ik om werk verlegen zit...

Hubby loopt slecht door zijn spierziekte. Hij heeft last van zijn voetheffers, die doen het niet meer, zullen we maar zeggen. Dus voeten optillen is erg moeilijk.
Al lang geleden (6 jaar ofzo???) heeft ie aan 1 been een orthese (een gave met een spijkerbroekpatroon erop) aangemeten gekregen. Dat is een soort spalk, die hem helpt om zijn voet op te tillen. Op bijgaande foto kunnen jullie zien, hoe zoiets er ongeveer uit ziet.
Ruim 2 jaar geleden kreeg ie ook erg last van het andere been. Dus naar de huisarts, doorverwezen naar een revalidatie-arts en daar kreeg ie 2 nieuwe ortheses (dit keer zonder patroon erop) aangemeten.
We kregen onlangs een brief van de technieker waar de ortheses vandaan komen. Of we een afspraak wilden maken voor de controle van de ortheses. Nu was het toeval dat de banden aan de ortheses zeer slecht waren geworden, dus ik belde meteen voor een afspraak voor de controle en in ieder geval de reparatie/vervanging van de banden. En we zijn geweest, en de ortheses zijn gerepareerd.
So far so good...

Tot we afgelopen vrijdag thuis kwamen en de post openden.
Een brief van de ziektekostenverzekering, of we een medische indicatie wilden opsturen...
Ik meteen bellen natuurlijk. Een indicatie voor iets wat hij al 2 jaar draagt....

Destijds had de werkgever van hubby een soort eigen ziektekostenverzekering. Die heeft de hele boel afgehandeld betreffende de ortheses.
Deze ziektekostenverzekering is gestopt, en er is een nieuwe ziektekostenverzekering uitgezocht, met zoveel mogelijk dezelfde condities als de oude. Deze nieuwe verzekering is een algemeen bekende maatschappij. Deze nieuwe heeft alle dossiers overgenomen.

Nu blijkt dat de gegevens van de oude verzekering niet bekend zijn bij de nieuwe. Hoezo dossiers overgenomen? Hoezo geen inzage? En anders wel eens gehoord van een machtiging?
Ze willen een indicatie van de behandelend arts, maar de revalidatie-arts heeft denk ik geen indicatie geschreven en aan zichzelf opgestuurd?
Dus ik kon mijn hele administratie doornemen van toen, of er misschien iets inzat wat te maken heeft met die ortheses. Maar in principe krijg ik niets thuis, alles gaat meteen naar de verzekering. Gelukkig vond ik een copie van de machtiging (de goedkeuring tot aanschaf en vergoeding) van de verzekering voor de ortheses. En overzichten waar 2 nota's van ziekenhuis en technieker op staan die 100% vergoed werden.
En nu dus maar hopen dat dat voldoende is voor deze verzekering.
Ik word zo moe van dit soort dingen. Alsof je voor de lol aanpassingen gaat dragen en gebruiken.

Geen opmerkingen: