zaterdag 23 mei 2009

het is vacantie

Het is vacantie, lekker een weekje vacantie vieren.
We voelen ons allebei gelukkig goed, dus we kunnen ook lekker dagjes weg en dingen doen.

We hebben gister gepraat over het feit dat hubby zelfs bijna niets kan doen, voor alles moet ie vragen of ik hem even wil helpen. Waardeloos. Sommige dingen kun je niets aan doen, maar er zijn dingen die we wel kunnen verhelpen.

Alle oorlogsboeken en docuspul staan op zolder. Daar we geen traplift voor de zoldertrap krijgen en hem zelf niet kunnen betalen, hebben we besloten om een aantal boekenkasten naar beneden te halen, zodat in ieder geval alles van hub beneden staat, hij kan het zelf pakken als hij wil, en hoeft mij dus niet om hulp te vragen.

Dus vanochtend al lekker op tijd sta ik al op zolder. Eerst alle oorlogsboeken naar de 1e verdieping, alwaar hub ze uit kan zoeken. Welke gaan naar de boekenkamer (oorlogsromans) en welke naar beneden (docu's ed). Een groot deel kan gelukkig meteen in zijn geheel naar beneden, dan kan ik meteen doorlopen, de volgende trap af.
Intussen heb ik de inhoud van 3 boekenkasten verdeeld over de andere kasten op zolder en een aantal verhuisdozen (lang leve verhuisdozen, das echt handig voor opslag op zolders ed). Dan de boekenkasten naar beneden sjouwen...ik moet het alleen doen, gelukkig zijn ze leeg niet zwaar. De boekenkasten schoonmaken, op hun plek zetten, restant uitgezochte boeken naar beneden halen en dan kunnen de kasten worden ingedeeld. De 2 witte boekenkasten komen in de eetkamer te staan met alles van oorlog erin. Hub zet alle video's op een dubbele rij en het valt mee: het is wel teveel voor 1 kast, maar nu is er nog wel ruimte over. De lichtbruine kast komt in de hoek van de zitkamer te staan. Daar zet ik voorlopig alle nog te lezen boeken in die we hebben gehad of gekocht (stonden eerst in 2 verhuisdozen = niet gezellig in de woonkamer).
Het resultaat zijn we blij mee, ok we hebben nu bijna helemaal geen lege muren meer, alles staat vol. Maar hub heeft in ieder geval weer een klein stukje zelfstandigheid terug!
En ik...ik zit uitgeteld op de bank, pfff das toch een heel werkje hoor op een warme dag. Gelukkig is het af, ook op zolder is alles meteen weggeruimd, en ik kan tevreden met onszelf lekker onder de douche stappen.

1 opmerking:

Anoniem zei

He kanjer
Dat was een goed plan en ziet er netjes uit.
Staat ook nog aardig wat in, in de nog te lezen kast hihi
Lekker voor Fer, zo die spullen beneden, kan hij ook weer wat aan zijn hobby doen. Nu de modelbouwdozen nog hihi
knuf linnieeeeee