dinsdag 23 september 2014

29 aug 2014 opgesloten poezeltjes

29 augustus 2014

We zitten lekker aan de koffie en ik hoor een bons. Hé, wat raar, alsof er iemand in huis is. Dat kan toch helemaal niet? Nou ja, ik let er verder niet op. Even later hoor ik weer een geluid. Dit keer klinkt het alsof de kat tegen iets aan het krabbelen is met de voorpootjes. Dat doen de poezels wel vaker, dus ook daar reageer ik niet op. Maar dan hoor ik weer iets…en ook een klagelijk piepje van poezel…
Oh jee, wat is er aan de hand. Ik stuif naar boven. En tot mijn grote verbazing staat de deur van de boekenkamer aan, open, niet dichtgetrokken, maar tegen de deurposten. En als ik de deur opendoe stuiven 2 kleine poezels naar buiten….

Ik ben vanochtend helemaal niet in de boekenkamer geweest. En hij was dicht toen we naar beneden gingen…
Dan realiseer ik me dat 
1 ik vanochtend een overhemd uit de kast heb gepakt en zo lang aan de bovenkant van de deur heb gehangen. Na de koffie zou ik het wel weghalen.
2 Hubby de rollator altijd opzij tegen de deur van de boekenkamer schuift als we naar beneden gaan. 
3 Krieltje vaak op de rollator gaat, ze vindt het heerlijk om rondgereden te worden. En ook de draden vind ze erg interessant om aan te snuffen. 
4 Als Kriel met me op de hobbykamer is, ze meestal achter de (open) deur gaat liggen. Dan duwt ze met haar pootjes tegen de deur, zodat ie dicht gaat. En vervolgens gaat ze met haar pootjes tegen de deur krabbelen, dat ze eruit wil.

Dus als 1 t/m 4 bij elkaar optel vermoed ik dat madam op de rollator gesprongen is om aan het overhemd te snuffen. Dat ze met haar pootjes omhoog is gegaan tegen de deur. Daarbij de klink van de deur naar beneden heeft geduwd. Waardoor de deur openging door het gewicht van haar. Toen konden de poezels naar binnen. Toen heeft Kriel natuurlijk de deur “dichtgedaan”. Vervolgens hebben ze een stapel boeken omgegooid (dat was de bons natuurlijk die ik hoorde), ze hebben geprobeerd op de vensterbank te gaan zitten (kon niet, daar staat een hele rij pockets, waarvan er nu een aantal op de grond lagen). Een kratje was omgevallen. En uiteindelijk zijn ze maar tegen de deur gaan krabbelen en piepen dat ze eruit willen.


Wat zijn het ook een stelletje (lieve) ondeugden.

Geen opmerkingen: