dinsdag 15 januari 2008

DOM 2

De 2e opdracht voor de DOMchallenge stond er al heel snel na de 1e. Gelukkig had ik de 1e vrij snel gemaakt, en kon ik meteen gaan nadenken over de 2e.

Dat is voor mij het fijne van scrappen in het algemeen en de DOM kaartjes in het bijzonder. Ik denk na over de dingen die spelen in ons leven, en doordat ik dan in gedachten al bezig ben om er een lootje over te maken (ik maak ze natuurlijk lang niet allemaal in het echies, maar in gedachten scrap ik zowat alles...), zet ik als het ware die gedachten en gevoelens op een rijtje.

De 2e opdracht is: I am.../Ik ben...

Donderdag de 10e werd ik gebeld met de vraag of ik 4 workshops wilde verzorgen. Oei dat vind ik leuk om te doen, ik hoef niet meteen te beslissen, en we praten even wat dingen door. Maar nadat ik de telefoon heb neergelegd, begint er van alles door mijn koppie te malen, wat zal ik dan gaan maken, het moeten verschillende dingen zijn, niet alleen papier/kartondingen, maar bv bloemschikken, grrrrrr das niets voor mij. Enne, vorig jaar heb ik een workshop zomerkaarten maken gegeven, hartstikke leuk om te doen, maar afspraken die ik dan gemaakt heb, blijven niet overeind staan. Na afloop riep ik thuis meteen, hartstikke leuk, maar niet op deze manier, ik schiet er bijna altijd wel geld bij in, dat kan niet, dat wil ik niet, het kost me giga veel tijd, ik doe het niet meer. Bijna 3 kwartier na het telefoongesprek heb ik teruggebeld, en meteen afgezegd. En ik merkte meteen dat dat me rust gaf.

Dus voor deze 2e DOMopdracht kon ik meteen invullen: Ik ben.. zoooooo trots op mezelf, dat ik NEE gezegd heb. Tot nu toe liet ik me altijd weer leiden door het feit dat ik het workshop geven zo leuk vind om te doen. Dat ik allerlei spullen heb ingekocht voor workshops die op het laatste moment niet doorgingen.....dat de advertentie voor workshops pas op de dag van de workshop in de krant kwam.... dat er op het laatste moment nog deelnemers bij kwamen, terwijl we hadden afgesproken dat dat niet zou gebeuren....dat alles 'vergat' ik dan maar.... Maar nu niet meer, ik zeg NEE., ik kies voor mezelf.
Ik heb trouwens een foto gemaakt speciaal voor dit DOMmetje, lang leve de digicamera, ik geloof dat ik wel 15 foto's gemaakt heb, voor ik deze nog wel aardige foto had gemaakt. Wel leuk is dat ik 2 foto's heb gemaakt van Pasja (bij mij op schoot), die is lastig te fotograferen vind ik, maar die 2 zijn nu juist heel leuk gelukt.

1 opmerking:

Anoniem zei

Nou als je NEE durft te zeggen, mag je ook wel trots op jezelf zijn!

heel veel scrap plezier :D

liefs, Hilda