dinsdag 15 januari 2008

proeflenzen

Ik heb van mijn opticien te horen gekregen dat mijn lenzen niet meer gemaakt worden. Ik heb 2 verschillende paren proeflenzen meegekregen, die moet ik gaan testen, op draagcomfort, op sterkte, etc. De lenzen wijken iets af, op sterkte, en op materiaal, etc. van mijn eigen lenzen.
Ik heb vanochtend het 1e paar lenzen ingezet, maar ze zitten niet lekker. Helaas zitten mijn eigen lenzen ook wel eens eventjes niet lekker, dan moet ik ze extra schoonmaken, hangt mijn ponyhaar net in mijn ogen tegen mijn lens, of ben ik gewoon moe, er kunnen een hoop redenen zijn, waardoor lenzen niet lekker zitten. Bij nieuwe lenzen kan het ook de bewaarvloeistof zijn. Ik doe de lenzen uit, morgen weer proberen, dan zet ik ze vannacht in mijn eigen schoonmaakvloeistof, kunnen ze goed badderen. Daarna het andere paar ingezet, op dit moment ook niet echt een succes. Zicht is redelijk, maar ik voel met name de linkerlens zitten, normaal voel je je lenzen dus echt niet zitten. En af en toe lijkt alles gewoon scherp te zien, en het volgende moment is alles net niet scherp, lastig dus. Na ruim 3,5 uur dragen doe ik ook deze uit, en zet ik lekker mijn eigen lenzen weer in. Lekker ff onbezorgd zicht, er niet over na hoeven denken, en vooral ff geen ergernis. Morgen gaan we beide paren weer proberen.
Ik heb een behoorlijke afwijking en heb de lenzen echt nodig in het dagelijkse leven.
Ik heb wel een bril, maar met mijn afwijking krijgen we de bril niet op 100% zicht, terwijl ik met mijn lenzen wel 100% heb.
Ik baal dus als een stekker, ik heb hier niet om gevraagd, ik had naar volle tevredenheid al jaren dezelfde lenzen, en waarom die nu niet meer worden gemaakt... Helaas heb ik weinig keuze, ik zal toch lenzen moeten blijven proberen, tot ik goede vind. Gelukkig heb ik een zeer goede opticien, we komen er wel uit, we vinden wel een goede vervangende lens (zei ze optimistisch).

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hey.
ik heb een vraagje.
bestaan er ook proeflenzen in een kleurtje?
groetjes, Femke.

Katje zei

Femke,
ik had al gereageerd in de vorm van een nieuw bericht, maar realiseer me nu, dat je miss hier kijkt voor mijn reactie, dus bij deze:
je moet maar even informeren bij de opticien voor gekleurde lenzen.
succes, Ingrid