maandag 25 augustus 2008

Knoedelmarkt

Zaterdag is de Knoedelmarkt, wereldberoemd hier (en in omstreken). Er is in onze winkelstraat (nou ja, onze....) een grote braderie, en daarnaast een grote rommelmarkt in de omliggende straten en pleinen. Supergezellig, druk, etc.
Zaterdagochtend worden we wakker, en al gauw barst een onweer los, niet een beetje, maar behoorlijk heftig. En daarna begon het te plenzen. Ohohoh wat zonde voor de mensen en kinderen die staan met hun spulletjes, Gelukkig wordt het later wel droog en klaart het zowaar helemaal op.
Huby en ik lopen een klein stukje over de braderie en over de rommelmarkt. Het is alleen voor hub amper te doen, en als het iets drukker wordt, gaat het niet meer. Dus ik breng hub naar huis, en loop dan zelf nog even over de braderie en de rommelmarkt. Ik scoor een superleuke tas, jawel veel vakjes, en de goede lichte kleur die ik al even zocht. En hij kost maar een tientje, dus ik ben helemaal blij. Op de rommelmarkt vind ik nog een prachtig boek (dat ik geleend en gelezen had van mijn moeder) voor een euro, ook hier ben ik blij mee.
Ik was donderdag begonnen met de belastingaangiftes en ik was er bijna klaar mee. Zaterdagmiddag hebben we er samen nog naar gekeken. Er komt iets vreemds uit, daar moet ik maandag maar even over bellen.

Geen opmerkingen: