woensdag 16 juli 2014

onweer

11 juli 2014 om 03.00 uur

We worden wakker van onweer. Het licht heel erg, en ik wacht op de megaklap die ongetwijfeld volgt. Maar er komt niks, geen klap in ieder geval. Wel het lichten, achter elkaar, heel fel en heel snel achter elkaar. Er zit tussen het lichten maar een paar seconden, het is echt heel snel achter elkaar.
Het lijkt alsof het onweer recht boven ons huis is.
Doordat we alleen het lichten zien en niets horen, begin ik bijna te twijfelen, ik was aan het dromen en ben nog niet helemaal wakker geloof ik: is dit de straatlantaarn die flakkert vanwege een kapotte lamp, hangt er een helicopter boven ons huis met een zoeklicht? Maar nee, niets van dit al, het is echt onweer.
Het blijft lichten, heel fel en recht boven ons huis. Maar het blijft stil.
Ik ga kijken of ik geen ramen open heb staan, en kijk ook op zolder naar de ramen. Gelukkig waren de ramen dicht, want het hoost.
Het is enorm, wat een geweld. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, het is echt wel een beetje eng.
Als we goed luisteren horen we heel in de verte wel gerommel.

Geen opmerkingen: