woensdag 16 juli 2014

LO kerst {films} tijd

28 juni 2014

Ik heb een oude lo gevonden. Eigenlijk wel af, maar beslist te lelijk voor woorden. En ik zou er een 2e lo bij maken, maar omdat de 1e zo mislukt was, kwam er ook geen inspiratie meer voor de 2e.

Nu neem ik de beslissing om helemaal overnieuw te beginnen.
Ik trek de 1e lo uit elkaar... zo dat is gebeurd, ik kan nu niet meer terug...
Dan blijken de foto's beschadigd te zijn, dus ik moet de foto's opnieuw printen.

Grrrr nu blijkt het verschil tussen mijn printers. Mijn oude printer zorgde voor hele mooie foto's, perfecte kleuren en kwaliteit. Ik had in het begin ook foto's van de fotograaf, en ik zag dan alleen aan de achterkant welke foto's van de fotograaf kwamen en welke door mij geprint waren.
Deze printer print veel minder mooie kleuren, het groen op deze kerstfoto's is nep-groen, terwijl de oorspronkelijke foto's echt mooi kerstgroen zijn.
Ik zoek wel eens naar goede fotoprinters, maar ik zie zoveel tegenovergestelde berichten, ik ben het spoor echt kwijt. Ik had deze printer natuurlijk ook gekocht omdat ie mooie foto's zou printen....
Nou ja, ik zal het er maar mee moeten doen. Zolang er geen vergelijk is, ik alleen maar foto's gebruik van deze printer, valt het allemaal wel mee.

Ik maak meteen een dubbello. Ik ben er best een tijd mee bezig. Maar gelukkig had ik de filmstroken nog liggen, die kon ik meteen gebruiken. Maar wat een gepier om de gaatjesrand van de filmstrook af te plakken met wit papier. En dan alle stukjes uit de tvgids erachter, en wat fotootjes van internet geplukt. Ik ben toch wel ff bezig met die filmstroken. Daardoor heb ik de rest van de lo vrij simpel gehouden, ik was er al zolang mee bezig intussen....

In 2008 was hubby per ongeluk vrij met de Kerstdagen, en dat was genieten!!
We hebben heerlijk gerelaxed in gemakkelijke kleren, geen verplichte nummertjes, die hebben we al jaren geleden afgeschaft.
Zodra de kerst-tvgids binnen kwam heb ik alle kerstfilms aangestreept en we hebben deze kerst heeeeel veeeeeel kerstfilms gekeken. Hubby had geluk, hij had nog nooit The Sound of Music gekeken, en die werd nu (ook weer) uitgezonden. Met een hele diepe zucht kwam ie tot de conclusie dat dit de 1e en toch echt ook meteen de laatste keer was dat ie deze musical keek. Dit duurde allemaal zo lang, het hele verhaal had makkelijk in een uurtje gekund...
Ik had op een forum gelezen, dat iemand geen diner deed, alleen maar lekkere hapjes, omdat je meestal toch overdag teveel eet, en dan 's avonds niet echt honger meer hebt. Dat leek me een goed idee, dus dat hebben we ook gedaan. Lekker makkelijk en natuurlijk hadden we evengoed genoeg;-)
We hebben een heerlijke kerst gehad.




Geen opmerkingen: