zondag 5 oktober 2014

3 sept Artis

3 september 2014

Ik wil nog zo graag een keer naar Artis.
En dan blijkt volgens de voorspellingen woensdag 3 september een mooie dag te worden voor een dierentuinbezoek. Dus besluit ik om dat dan ook maar te doen;-)

We drinken koffie, terwijl ik de dingen klaarleg, die mee moeten. Kriel ontdekt natuurlijk al snel mijn rugzak, en ja, dat ligt wel heel lekker….. . 
Al snel besluit ze dat ze trouwens ook best mee zou willen, kan toch best: in de rugzak? 

Ik bel eerst nog even met mijn ouders, want vandaag is hun trouwdag. En dan ga ik op pad.

Met de bus naar het station. Wat hebben we toch een mooi station… 



De trein komt en al snel ben ik in Amsterdam.

  
Naar de tram, die al klaarstaatJ. Ik stap in en zie dat de tram nog heel leeg is, heerlijk… Maar dan ineens trekken ze een blik kinderen open, een heleboel kinderen stromen de tram in, menn wat een herrie is dat. Het zal toch niet vandaag zo’n landelijke alle-schoolkinderen-van-Nederland-gaan-vandaag-naar-de-Artis-dag zijn??? Het blijkt van niet, als alle kinderen blijven zitten, terwijl ik uitstap bij Artis.

Artis begint al weer prachtig met deze bloemen: 

Ik ben van plan om deze keer gewoon eens heel Artis te doen, moet toch kunnen?...toch?…
Eerst langs het Kamelenveld 

dan langs de Japanse makaken.

  
Deze eigenwijzerd kijkt zo recht de camera in

De kleine vicuña is zoooo schattig 


Ik loop verder langs de pampa en zie dan dit: 

Een klein maraatje drinkt bij de moeder, so cute.

Langs de steenbokken


Er staan 2 lama’s bij de muur, met de koppen op de muur 

Zo grappig, zou dit nou echt lekker staan?

Een Zuid-Amerikaanse tapir


Een Zuid-Afrikaans stekelvarken 


Bennett wallabies 


Ik ben gek op dieren, maar ook op bloemen, dus

  
En ik ben ook gek op mijn kleine vriendjes, de stokstaartjes 


En dan kom ik op een gegeven moment bij het Aquarium. Ik zet mijn camera op een speciale stand met hoge ISO-snelheid. Eens kijken of dat mooie foto’s oplevert…


een Giraffemeerval:




  een Reuzengoerami

  een Sidderaal

  Gewone koraalduivel



Dan ga ik naar buiten, naar de zwartvoetpinguïns. 


Wat zijn het toch een koddige dieren.
Af en toe schieten de pinguïns als pijlen door het water 


Sommige dieren zoeken verkoeling in het water, maar er zijn ook dieren die echt staan te zonnebaden 


Ik loop naar de chimpansees, oohhhh wat lief een kleintje. 

Beetje slechte foto, maar door die ramen is het lastig te fotograferen…

Dan door naar de gorilla’s. Hier kan ik gelukkig wel wat mooiere foto’s maken 


Ik zie ineens naast me een mooie zwarte kat lopen 


Terug naar de gorilla’s  


Ik loop naar de volgende apen: de mandrils

  



Langs de zeeleeuwen, maar die hebben vandaag geen zin in foto’s L

Naar het insectenhuis, maar ik hou niet echt van insecten, dus daar ben ik snel doorheen…

Mooie bloemen, daar houd ik meer vanJ 


Wat zijn giraffes toch mooi 


Ik ga op zoek naar de kleine zebra, en ja hoor: gevonden! 


Deze 
  zou je toch zo aanlijnen en meenemen voor een wandeling…

Ik loop naar de olifanten, die vind ik toch zo leuk 


Langs de roofdierengalerij naar de leeuwen. Ik denk dat ze het warm vindenJ 


“He, wat doe jij nou, beetje foto’s van ons nemen?” 


Langs de vogels 

loop ik naar de gibbons.

Moeder gibbon is ver weg in de bomen, maar hier zie je toch wel dat het kleintje behoorlijk gegroeid mis tov de vorige keer dat ik er was.

  
Dan draai ik me weer om, ik ga toch ook weer even langs de rode vari’s, die zijn ook zo leuk 

Dan duik ik het reptielenhuis in.
Kijk deze Filippijnse zeilagame nou eens mooi poseren 



Ik ben mooi op tijd voor het voederen van de komodo’s. Alleen ben ik niet de enige die het wil zien. Het is lekker druk voor de ruiten, en ook hier (net als bij de chimps) zijn de ruiten niet echt fotovriendelijk…. 

Hier zie je de rode bal die de dieren volgen en dan aantikken met de kop. Vervolgens krijgen ze iets te eten.

Ik loop door en dan door naar het Apenhuis. Dat is zo mooi gemaakt. Overal om je heen zitten de dieren. Af en toe zitten ze zo voor je, en af en toe moet je echt goed zoeken;-)







Dan loop ik door het Vogelhuis 

 en dan sta ik weer buiten.

Het is inmiddels kwart voor vier, en ik ben best wel zat nu. Natuurlijk heb ik niet alles gezien, maar ik besluit nu toch om naar huis te gaan. Volgende keer de rest zullen we maar zeggen;-)
Ik ga weer met de tram, trein en bus naar huis.
Als ik thuis ben, blijkt de aankomende blaar van maandag, vandaag toch een echte blaar te zijn geworden, grrrrrrr.


Geen opmerkingen: