vrijdag 26 oktober 2007

Blaasontsteking...alweer

Niet alleen ikkuh is ziek, maar ook Dinky. Ik zag woensdagavond bloed in de bak liggen, nadat hij had geplast. Dus gister na het rijden, ben ik met Dinky apart gaan zitten om urine op te vangen. Lege bak erbij gezet, en een klein bakje om onder zijn kontje te mikken, dat ie daarin plast. Maar Dinky dacht, mooi niet. Op een gegeven moment zag ik hem zitten in een leeg kartonnen doosje onder een stoel, zat ie er verdikkie in te plassen, de lummel, nog een vrij grote plas ook (hij doet steeds druppelplasjes). Ik heb de doos in de badkamer gemikt, en ben met Dink op schoot maar voor de pc gaan zitten, beetje mail, surfen, spelletje. Af en toe de kat op de bak gezet, maar nee hoor. Uiteindelijk ben ik met Dinky maar in de gang gaan zitten, waar de kattenbakken altijd staan, met de deur dicht. Al snel werd de nood toch te hoog, en Dink ging plassen, accepteerde zowaar het kleine bakje onder zijn gatje, en plast ook nog eens best veel. Dus ik stond al snel daarna met de urine bij de dierenarts. Dacht ik daar ff een tijdje vanaf te zijn, met Grommel leek het wel of ik er zowat woonde..... Ik kon gelukkig op de uitslag wachten, en dat was geen verrassing, Dinky heeft idd blaasontsteking. Meteen medicijnen meegekregen, iets zwaardere, want hij had begin augustus ook blaasontsteking, en die is waarschijnlijk niet helemaal genezen geweest. Ik heb bij thuiskomst meteen het eerste pilletje gegeven, hij vindt het niet leuk, maar accepteert het wel goed.

Geen opmerkingen: