zaterdag 15 december 2007

eerste gratitude card


Ik ben begonnen met gratitude cards. Het zijn kleine kaartjes, waar ik dingen op scrap waar ik dankbaar voor ben. Dat kunnen kleine en grote dingen zijn, belangrijk of eigenlijk niet, iets van een bepaalde datum, maar ook algemene dingen, echt van alles dus. Het is de bedoeling dat als je de kaartjes pakt en bekijkt, je vanzelf een beetje blij wordt en dankbaar voor de mooie dingen in het leven.
Ik heb al een aantal dingetjes opgeschreven in een kladblokje, maar dit is het eerste gescrapte kaartje. Mijn zwangere dinnetje heeft 8 weken in het ziekenhuis gelegen. Maar ze is stabiel en bibje groeit als kool, dus ze mag nu thuis blijven. Vorig weekend was ze al een weekend thuis, en dat beviel natuurlijk hartstikke goed. Ik ben zo blij voor haar. De kaartjes maak ik van een pak speelkaarten, die ik aan beide zijden beplak. Op de achterkant kan ik mooi extra journaling schrijven, zodat op de voorkant een plaatje of foto kan met wat korte woorden. Ik maak in elk kaartje een eyelet, ze komen dan aan een boekbindring te hangen. Het idee is van diverse forums en blogs, en ik vond het een superidee.

Geen opmerkingen: