maandag 10 december 2007

mijn kersthuis




Ik ben vrijdag begonnen met de Kerstversieringen. Eerst de 1e dozen naar beneden halen (waarom bewaren we de kerstdozen ook al weer op zolder??????). Elk jaar is het allereerste wat ik doe de guirlande op het halve muurtje van de keuken leggen. Er zitten al lichtjes en versiering in, dus lekker snel en het effect van de eerste brandende lichtjes is meteen zo....ehh.... .kerstig. Ik hang wat kransen ed op. Hier en daar een slinger. En langzamerhand verandert het huis steeds meer in een kersthuis. Dinky moet natuurlijk helpen. Dat wil zeggen dat ie onderzoekt wat er in de dozen zit en er vervolgens in of op gaat liggen. Ik heb er lekker de radio bij aangezet, en het is leuk om de eerste kerstliedjes te horen. Het kerstgevoel begint echt te komen.

Als hubby thuiskomt, staat er al best veel. Maar ja, de boom....... Door de sta-op-stoel hebben we geen ruimte meer voor de grote kerstboom. En die kleine, ach, leuk, maar..... De grote boom was altijd mijn trots en ik wil hem toch graag weer neerzetten. Vorig jaar hebben we het niet geprobeerd en ik vond het eigenlijk heel erg. We overleggen samen en besluiten zaterdag toch te proberen om de grote boom neer te zetten. Zou die tussen de 2 banken passen? Als we die flink uit elkaar schuiven??



Zo gezegd, zo gedaan. Alles opzij, passen en meten. Mijn hemeltje, die boom is niet eens zo hoog (1.80 meter volgens de verpakking), maar wat heeft ie een gigadoorsnede. Het lukt wel, je moet niet vragen hoe gezellig de zithoek nu staat hihi. Maar ik kan de boom in elkaar zetten en de lichtjes erin hangen. Ook de kleine boom zet ik neer met lichtjes erin. Wie had de regel gezet dat er engelenhaar over de lampjes moet???? Oh..oeps... ik geloof dat dat mijn eigen regel is.....ehhh..... Wat een rotspul is het ook. Maar de lichtjes zijn veel mooier met engelenhaar erop. Dus ik neem mijn rode jeukende onderarmen en handen maar weer voor lief. Ik stop er daarna wel mee, rest is voor zondag.



Zondag hang ik alle versiering in de bomen. Mooie piek, prachtige kerstballen, lint, een slinger, kralenkettingen en natuurlijk het toetje op de boom is de lametta. En dan zijn ze af en zooooo mooooooooi. Vooral de grote boom staat bij mij voor het ultieme kerstgevoel. Ik word er zo blij van om de boom zo mooi te zien glanzen en schitteren.






Mijn moeder heeft haar kerstboom altijd in het zilver gehad. Dat heb ik overgenomen van haar. Maar samen met hubby is het paars erin geslopen. We hebben ook veel paars in ons huis. En de combi zilver-paars vinden we helemaal super. Dus wat paarse kerstballen in een paar zachte tinten, er kwam wat lint bij, en ieder jaar kwam er iets meer bij, tot we ook een mooie bijpassende paarse piek hadden gevonden. Ik moet er wel bijzeggen, zoals meestal het geval is, in werkelijkheid is het veeeeeel mooier dan op de foto's.

1 opmerking:

Anoniem zei

He kanjer
Je boom is gaaf en wat een coole foto die met dink eronder leuk voor scrapkaartje voor dinnetje hint hint hahahahahahahaha
knuf linnieeeeeeeeee