dinsdag 2 december 2008

2x mazzel

Afgelopen zaterdag kreeg ik 's ochtends ineens een mailtje of ik nog een kaartenmolen te koop had staan. Na mijn bevestigende mailtje kreeg ik prompt mail terug of ze die dag nog kon komen. Natuurlijk kon dat en even later was mijn laatste kaartenmolen verkocht.
Ik heb zoveel plezier van mijn kaartenmolens gehad, een heel klein piepbeetje pijn deed het wel. Het staat zo leuk en het kijkt zo handig naar je kaarten. Maar de ruimte hebben we hard nodig, en het geld gaat in mijn hobbypotje voor de beurs. Dus ik was toch ook erg blij dat nu de laatste molen ook verkocht is.

Diezelfde middag gaan we even naar de winkel hierachter in de winkelstraat. Ik bespreek dat ik voor het besteden van een boekenbon wel op internet kan bestellen, en dan de bestelling kan ophalen en betalen in de winkel. Ik roep dat ze mijn favo-schrijver (Dick Francis) niet hebben staan en dat ik daarvoor dus op internet zal kijken. Maar er blijken wel 2 boeken van hem in de winkel te staan. Ik ga kijken, maar zie dat het oude zijn. "Oh, maar die heb ik wel, degene die ik nog mis is echt nergens te krijgen, dat heb ik al wel zo'n beetje opgegeven". Toch voor de zekerheid even achterop kijken, de ene herken ik meteen, maar de andere...niet...die moet ik thuis meteen even opzoeken in mijn boekenboekje (daar staat in wat ik al heb van een behoorlijk aantal favo-schrijvers). Zo gezegd, zo gedaan. En dan blijkt dat ik dat boek inderdaad nog niet heb....me and my big mouth.... hihi.
Terug naar de winkel. Het boek blijkt niet te scannen. Het ziet er uit alsof het al vele jaren in de kast heeft gestaan. En dan zegt de kassabediende dat het wel erg lang duurt voor degene die erover gaat terug is, we moeten miss maar even een leuk prijsje maken. Nou, dat mag altijd natuurlijk. Hij zegt: 5 euro??? Dus ik roep meteen "das goed".
Ik ben superblij, het is een boek uit 1970 (oorspronkelijk). Ik heb me er suf naar gezocht, op rommelmarkten etc. En nu dan eindelijk heb ik hem yeahhhhh.
Helaas kon ik de boekenbon niet inleveren. Das balen, want we kopen (bijna) nooit nieuwe boeken, tenminste niet voor echte boekenwinkelprijzen. Ik lees zo supersnel dat ik het echt te duur vind. Af en toe kijken we in de uitverkoop of in voordeelwinkels. Ik herlees boeken wel heel vaak, dus dat zijn dan prijzen die ik er wel nog voor over heb.
Ik had met hubby afgesproken dat ik voor de boekenbon een nieuwe Dick Francis zou kopen, maar als ik op de site ga kijken, zie ik, dat ze alleen 2 engelstalige delen van Dick Francis hebben. En ik wil graag de nederlandse uitvoering. Nog maar even wachten dus met de bon...

Geen opmerkingen: