zondag 21 december 2008

(almost) ready for Christmas

Meestal begin ik zo snel mogelijk nadat de Sint weer naar Spanje is, met de kerstversieringen. Maar op de een of andere manier was het ineens een week verder. Pfff en nog niets gepakt, zelfs de dozen staan nog op zolder...

Zaterdag de 13e lig ik tussen de middag even lekker op de bank, ff lekker mijn boek uitlezen en zodirect een bammetje erbij pakken. Daarna ga ik dan toch echt beginnen met de kerstversiering.
En dan wordt er ineens aangebeld. Staan mijn ouders voor de deur. Ze hebben een broodje mee voor het geval ik niet thuis ben. Ik zet koffie en we babbelen gezellig. Het is voor hen een soort tussenstop, 's ochtends heeft mijn moeder geraced op het circuit (!!) en na mij gaan ze op verjaarsvisite. Dus na 2 gezellige uurtjes vertrekken ze alweer. Jammer, maar ik ben blij ze nog even gezien te hebben, want we kunnen dit jaar niet naar de verjaardag van mijn vader. Hub is wel vrij, maar helaas maar 1 dag, en de dag ervoor en erna heeft ie erg vroege diensten, en dat is veel te vermoeiend om dan nog weg te kunnen, laat staan helemaal naar de andere kant van het land.

Na het korte bezoekje lees ik snel mijn boek uit (het was nog 1 kort hoofdstuk) en dan ga ik van zolder de 1e dozen kerstspul halen. Eerst maar de keukendoos. Ik begin met de guirlande over het keukenmuurtje, die geeft meteen al zo'n fijn versierd gevoel, meteen de lichtjes aan...

Gelukkig gaat het versieren snel, ik heb alles voor de keuken in 1 doos bij elkaar, en nu kan ik meteen alles pakken en ophangen.

Eerst had ik alles bij elkaar per soort versiering, dus alle guirlandes, alle slingers, etc. Dan liep ik steeds door het hele huis en steeds met het het opstapje te slepen. Dit gaat echt fijner zo.




Zondagochtend lezen we eerst lekker samen. En dan ga ik 's middags verder met versieren, de zitkamer, eetkamer, etc.
En dan de boom. Sjees wat is ie toch groot. Niet zo zeer hoog, maar zo breed. De banken moeten helemaal opzij. En dan past het nog maar net. De onderkant versier ik maar gewoon niet, die zie je toch niet en het is alleen maar leuk voor de poezen...




In de loop van de maandag doe ik de laatste dingen nog, en dan verklaar ik het versieren voor klaar.

Geen opmerkingen: