zondag 21 december 2008

een hele sloot kaarten

Ik heb het ook druk gehad met het maken van kaarten.

Ik moest een trouwkaart maken voor 2 mannen. Dat is nog lastiger dan ik had gedacht. De meeste plaatjes zijn toch wel met een man en een vrouw erop. Of met een trouwhoedje, de schoenen, nou ja, veel vrouwelijke dingen erop in ieder geval. En ze zijn vaak zoet, mierzoet. Maar hubby zegt dat zijn collega wel van de zoete is, dus eerst zie ik een kaart met een taart erop. Die maak ik (uit het blad Mijn Hobbykaart nr 1, kaart 24).
Maar de kaart is wel superroze...

Dan vind ik een plaatje van 2 ringen, zilver of witgoud, maar in ieder geval 2 ringen in dezelfde breedte, niet een duidelijke mannen en vrouwenring, en ook de kleur is goed, blauw-paars. Hub keurt het plaatje goed, dus ik borduur een leuke rand, en maak de kaart. Achteraf bleek dat de trouwauto superoze was hihi die roze taart had waarschijnlijk ook helemaal goed geweest.

Ik heb tussendoor een kerstkaart afgemaakt, die ik nog met de donderdaggroep gemaakt had. Een aantal voorbeeldkaarten had ik door tijdgebrek nooit in 3D opgewerkt. Door deze kaart af te maken, kan er meteen een hoes uit de kast, en de kaart kan bij de kerstkaarten.















Dan moet ik nog een kaart maken voor een collega, die een nieuwe baan heeft. Ik recycle een oude kaart van mezelf. De kaart is door mijn oma weer aan mij gestuurd voor mijn verjaardag, en ik besluit om de voorkant gewoon op een nieuwe achterkant te plakken. Ik hou niet recyclen, maar ja, de originele kaart heb ik per slot van rekening ook zelf gemaakt...
En nog een collega met een nieuwe baan. Ze was de clown van de afdeling, hub heeft vreselijk met haar gelachen, dus het moest een clownskaart worden.
Een collega moet zo net voor de kerst haar vader missen. Bah wat is dat toch altijd naar. Dus die moest een mooi rouwkaartje krijgen. Ook deze kaart komt uit Mijn Hobbykaart nr 1. (Handig die net iets snellere kaarten om te maken, en niet te veel nadenken vereist).
Natuurlijk moet ik nog een kaart maken voor mijn vader. We kunnen er niet heen, en das erg jammer. Dus nu moet er wel een mooi kaartje heen. Het wordt een ideetje uit Bóóórdevol nr 1.
Met een piano natuurlijk. Embossen en snijwerk, altijd leuk om te doen, en gelukkig blijkt dat mijn ouders de kaart ook mooi vinden.

Geen opmerkingen: