vrijdag 3 augustus 2012

lenzen en vliegtuigen

3 juli 2012

Ik heb vandaag een afspraak met mijn lenzenman, om mijn ogen weer eens op te laten meten. De lenzenman zat eerst in de winkelstraat, waar ik naast woon, maar een aantal jaren geleden is dat filiaal gestopt. Sindsdien zijn mijn ogen niet meer opgemeten, en het moet echt gebeuren.
Dus we gaan naar Nieuw-Vennep, en dan worden mijn ogen gemeten. Ik heb er een hekel aan, maar het gaat redelijk goed dit keer. Helaas zijn mijn ogen wel slechter geworden, en we moeten nog even goed bedenken wat we gaan doen. Ik kan niet tegen elk merk lenzen, en ik heb nu ook moeite met het prikken van borduurpatronen ed, daar gebruik ik de leesbril voor die nog van dinnetje op mijn hobbykamer ligt.
Na de lenzenman gaan we even naar een hobbywinkel vlakbij, maar het valt me een beetje tegen: een hoop spulletjes zijn net even duurder dan elders, en tja........ Nu weet ik het zeker, hier hoef ik voorlopig niet heen te gaan.

Ik moet zoals altijd vliegtuigen kijken en proberen te fotograferen. En zowaar op de heenweg lukt het me om een vliegtuig op de weg op de foto te krijgen
Het vliegtuig taxied natuurlijk over een viaduct, maar ik vind dat zo'n gaaf gezicht, dat ik elke keer probeer om dit op de foto te krijgen....en meestal ben je te laat of veel te vroeg, rijdt er een vrachtauto voor, etc...
En nu is het toch eindelijk redelijk goed gelukt!

Geen opmerkingen: