vrijdag 3 augustus 2012

nog een autorit

woensdag 1 augustus 2012

We besluiten dinsdagmiddag om morgen in de herkansing te gaan. We willen mooi weer en dat het morgen warm wordt, ach we zien wel.
Dus we pakken de broodjes en de kaarten in de auto en we gaan op pad.
Eerst richting Amsterdam, dus naar het Rottepolderplein, waar een vliegtuig net over vliegt.
We gaan via de ring naar de N247 en die volgen we helemaal tot Hoorn. Net als gister heb ik de route aangepast tot goede autowegen.
Als ik uit het raam kijk zie ik weilanden, kerkjes, dorpjes, en vooral veel koeien. Hier word ik nou blij van.

Bij Hoorn slaan we af en rijden we op de N506 naar Enkhuizen. Wat heerlijk, we rijden weer in mijn West-Friesland. Onderweg zien we weilanden, mooie boerderijen, veel vee, maar ook boten.
Vlak voor Enkhuizen zien we een parkeerplaats, waar we stoppen om een broodje te eten.

Ik moet even de auto uit, want ik zie een mooi doorkijkje dat echt om een foto schreeuwt.

En ik moet natuurlijk ook die trap op om daar van het uitzicht te genieten.

Ik laat hubby via mijn camera ook het uitzicht zien en dan rijden we verder naar Enkhuizen.

We rijden vervolgens over de N302 weer richting Hoorn.
Vlabij Hoorn rijdt het stoomtreintje.

 We rijden een klein stukje snelweg om af te slaan, de N243 op. Deze weg maakt een scherpe bocht (bij de aansluiting N509) en daar staat een rij windmolens.
Langs deze wegen staan ook weer van die prachtige boerderijen.
We volgen de weg tot Alkmaar en rijden dan de N244 op.
We slaan af, de N246 op. En dan heb je uitzicht op het Alkmaardermeer.

We volgen deze weg tot Wormerveer/Krommenie en volgen dan de N203 tot we de A9 oprijden en zo naar Haarlem terugtuffen over de snelweg.
We hebben een leuke tocht gehad, met erg mooi weer!

1 opmerking:

Unknown zei

mooie foto`s en zo te zien en lezen een zeer geslaagd uitje !
de foto van de trap is echt een favorietje van me aan het worden...mn map met "ing"foto`s wordt toch maar steeds voller en voller hihih
xox
linn