zaterdag 19 april 2014

Keukenhof


Woensdag 16 april 2014
Ik ga vandaag naar de Keukenhof. Het wordt mooi weer en het komt vandaag ook nog eens het beste uit.
We gaan op tijd uit bed, en ik ben eerder dan gepland klaar. Mijn spullen liggen klaar en ik kan op weg naar de bus.
Ik hoef maar 3 minuutjes te wachten op de bus en terwijl ik met een oudere dame aan de praat raak, gaat de tijd lekker snel en dan komt de bus er al aan.
Op het station aangekomen blijken er treinen naar Leiden en verder uit te vallen. Ik hoor dat dat wel tot 12 uur kan duren en besluit toch maar met de bus te gaan.
Na 10 minuutjes wachten komt bus 50 naar Leiden. Ik zit gezellig met de vrouw naast me praten en de tijd gaat snel. Onderweg zien we alvast een aantal mooie bollenvelden.
We worden op loopafstand van de Keukenhof de bus uitgezet. Maar ik vind het nog een best een stukkie lopen, grrrrr. Met de trein en daarna de Keukenhofbus was ik voor de ingang afgezet. (In de Keukenhof zelf is namelijk genoeg te lopen, volgens de site ligt er 15 km wandelpad…)
Onderweg worden we bekeken door deze knakkerJ

Dan kom ik bij de Keukenhof aan. Het valt mee met de drukte, ik ben redelijk snel binnen.
En dan begint de verwondering en de verbazing over de prachtige bloemen en planten. Wat is het toch prachtig.
Een vlinder poseert voor me, mooi hè?
 
 
 
 
 2 kunstwerken achter elkaar, vooraan heel modern en kleurrijk en schuin daarachter in de verte staat een groot wit paard
 
 
 
 
 Chopin
 
 
 

 
 
 
 
 

 
 
 
 


Als ik besluit dat ik genoeg tulpen en ander moois gezien heb, besluit ik toch maar om met de Keukenhofbus naar Leiden te gaan en daar te kijken of de treinen rijden. Als ze niet rijden kan ik vanuit Leiden bus 50 pakken, die rit duurt dan ca 1,5 uur (zonder file, dus waarschijnlijk langer omdat het megadruk in de bollenstreek is, pfff ik hoop maar dat de treinen rijden).
De Keukenhofbus komt bijna direct voorrijden en als verrassing mogen we gratis mee. Onderweg rijden we ook weer langs de bollenvelden.
Gelukkig rijden de treinen weer. We moeten even wachten voor we weg kunnen rijden en vanuit de trein zie ik het dak van het station:
 
Ik ben lekker op tijd weer thuis.
Het is een prachtige dag geweest, schitterend weer, lekker warm en de hele dag zon.

Geen opmerkingen: