woensdag 2 april 2014

stoepband verlaagd

maandag 31 maart 2014
Om een uur of 8 's ochtends schrik ik wakker. De wekker is dan al gegaan, maar ik soes/slaap altijd heerlijk nog een tijdje door. Meestal word ik dan zo rond 8.15 echt wakker.
Ik hoor gehak of iets dergelijks, en het lijkt eerst of het bij de buren vandaan komt, maar langzaam dringt tot me door dat het bij onszelf vandaan komt...om precies te zijn...voor onze voordeur...de stoep. Ik stuif naar de hobbykamer en kijk uit het raam: ja hoor, ze zijn de stoep aan het openbreken. Meteen stuif ik weer terug naar de slaapkamer en trek een shirt en jogging aan. Naar beneden en de voordeur van het slot en open.
De mannen zijn inderdaad bezig om de stoep open te breken.
 
Onze stoep is destijds aangepast om hubby veilig naar buiten en naar de auto te kunnen laten lopen. We hebben geen drempels meer bij voor- en achterdeur en de stoep is helemaal op de hoogte van de voordeur gemaakt. Daarvoor is de stoepband verhoogd en dus de hele stoep voor onze deur
.
Vorig jaar hebben we de auto weg moeten doen, het zelf rijden ging bijna niet meer, en dan moet je de keuze een keer maken, en is de invalidenplek voor de deur weggehaald.
Nu bleek dat de stoepband toch voor sommige mensen iets te hoog was.
Dus nu kwamen de mannen in opdracht van de gemeente de stoepband weer verlagen.
Fijn dat ik het hoorde, want het is wel prettig om dit soort dingen in de gaten te kunnen houden, om van te voren nog iets te kunnen overleggen, heeft de ervaring ons geleerd.
De stoep is erg smal, dus het verloop tussen de voordeur en stoepband is best groot. En we moeten nog wel normaal met de rolstoel naar buiten kunnen.
De mannen beloofden om het voor ons ook zo goed mogelijk te houden, en dat hebben ze prima gedaan.

Geen opmerkingen: