zondag 13 april 2014

slecht nieuws in Rotterdam

Woensdag 9 april 2014

's Ochtends vroeg op, douchen, ontbijten en een bakkie koffie, en dan is mijn oom er.
We gaan weer samen een dagje op stap;-). Ik moet nl op controle in Het Oogziekenhuis in Rotterdam, en als het lukt gaat mijn oom steeds met me mee.

Even in de tijd terug:
oktober 2012: spoedoperatie: netvliesloslating rechteroog
november 2012: spoedoperatie netvliesloslating linkeroog
door de 2 netvliesoperaties kreeg ik staar
maart en april 2013: staaroperaties aan beide ogen, allebei met complicatie.
april 2014: laatste controle in Rotterdam, ik wil vragen of ik hierna in mijn eigen woonplaats onder controle kan. Ik wil graag die periode met alle ups en downs afsluiten, even niet meer naar Rotterdam.

Maar nu dan nog 1 keer naar Rotterdam.
We hebben mooi weer en geen files, dus we zijn er lekker op tijd.
Eerst even in het restaurant wachten en dan naar boven.
Dan blijkt dat ik eerst naar de oogmeting moet, dat duurt redelijk lang, veel wachtenden voor me.
En dan moet ik nog erg lang wachten bij de oogarts. Het is helaas niet de arts die mij steeds controleerde, maar de vervangende arts is ook erg aardig en legt alles goed en duidelijk uit.
Mijn ogen zien er goed uit, ook de oogdruk is prima, maar ze heeft toch slecht nieuws voor me: ik heb nastaar in beide ogen.
Er wordt meteen een afspraak gemaakt, over 2 weken ben ik de pineut.
Ik zie er toch wel een beetje tegenop: de laser en ik zijn niet zulke goeie maatjes, ik kan heel slecht tegen het felle licht in mijn ogen, word er erg misselijk en ziek van.
Gelukkig doen ze beide ogen op die dag, je kunt er maar vanaf zijn.
Ze willen me in Rotterdam dus nog echt niet kwijt.

Geen opmerkingen: