dinsdag 15 april 2014

onze waskat

zondag 13 april 2014
 
Onze waskat????? Ja, wij hebben een kat die dol is op de was...
Zodra ik naar zolder ga met een volle wasmand is Krieltje er als de kippen bij. Meestal loopt ze dan met me mee naar zolder en wacht ergens tot ik de wasmand vol heb met schone was. Als ik dan met de wasmand de trap af wil, dan mauwt ze dat ze mee wil. Haar staart wordt dan heel dik, afgeplat dik (als haar staart heel dik, rond dik wordt, is ze boos, afgeplat dik betekent dat ze het erg leuk vindt). Ik moet de wasmand goed op een tree neerzetten en tegenhouden en dan duikt ze erin. Op de trap is wat lastig qua evenwicht, maar als we eenmaal op de grond zijn, gaat ze lekker liggen.
Ik zet dan meestal de mand op bed om de was te vouwen. En dat gaat haast niet, omdat Kriel erop ligt. Die kijkt zeer verstoord: wat doe jij nou?
 Tja, en als je wasgoed achter en onder haar vandaan trekt is de lol er toch een beetje vanaf.
Ze mag natuurlijk niet altijd in de wasmand liggen, en dan is madam beledigd. Maar als ze wel mee mag in de wasmand is ze zoo schattig, dan moet ik even wat foto's maken.
Ik had geen camera bij de hand, dus deze foto's zijn gemaakt met mijn (ouderwetse) mobiel. Die ook nog eens zeer langzaam reageert, vaak heb ik dan foto's net na het leuke moment, grrrrr.

Geen opmerkingen: