dinsdag 2 september 2008

nog een keer op tegeljacht

Gistermiddag zijn we nog een keertje op tegeljacht gegaan. Naar een zaak die veel tegels op voorraad heeft en ook restpartijen. Hubby kon helaas niet naar binnen, die heeft buiten gewacht, in een heerlijk zonnetje. Ik heb eerst bij de nieuwe tegels gekeken. En een prachtige tegel gevonden, maar die moest echt besteld worden, en ook nog uit Italie komen. Dus dat was geen optie. Ik heb verteld dat ik op zoek ben naar iets wat bij onze tegels uit 1994 past. En ik werd meegenomen naar de ouwe restanten. Daar zagen we een prachtige bijpassende groen (alsof ie gewoon bij onze tegels hoorde), maar helaas een zeer matte tegel. En de glansvariant erop was de verkeerde groen, die vloekte nogal bij ons groen. Verder zoeken dus maar. En toen vonden we een witte tegel met een rozige marmer. Het roze is erg vaag, en de tegel kleurt goed bij de onze. Dus meteen aan hubby laten zien, die vond het ook een mooie tegel. Dus we hebben 2 m2 tegels gekocht, voor een leuk prijsje. Nu hebben we mooie bijpassende tegels, en we weten dat we in ieder geval genoeg hebben. (En mocht het heel raar lopen, dan ligt er nog 2 m2 van die tegels op voorraad). Ik ben helemaal blij, want de wit met beige gemarmerde tegel die we al hadden gevonden was mooi, maar we wilden graag iets met roze, en deze is helemaal perfect.

Gister over 2 weken hebben we vacantie, en gaat de verbouwing beginnen. Ik zie er naar uit als het gaat om de oplossingen: hubby die weer zelf kan douchen, en eindelijk een nieuw goed werkend toilet. Maar als ik denk aan de zooi, het behelpen aan de keukenkraan en het stof....pffff....niet teveel aan denken, ik ga proberen om het allemaal maar over me heen te laten komen. Gelukkig is alles in huis voor zover wij daar voor moesten zorgen. Het enige wat nu nog moet gebeuren, is een zeer grote schoonmaak en opruim/leeghaal. Ik wil alles uit de badkamer hebben, alle losse prullen en flessen, alle inhoud van de kastjes. Alles uitmesten, uitzoeken wat moet blijven en wat weg kan, zodat als de badkamer klaar is, ik de boel opnieuw kan indelen en inruimen.

Geen opmerkingen: