vrijdag 23 maart 2012

geschrokken

Hubby kwam gistermiddag thuis uit zijn werk, hijst zichzelf uit de auto en gaat achter de rollator naar de voordeur. Maar ineens zakt ie weg.... Ik kon hem een stukje tegenhouden, maar niet meer rechtop krijgen dus moest ik hem op de grond laten zakken.
Wat is er gebeurd?
Blijkt dat de handgreep weggezwaaid was naar binnen toe. Het ding is mega-instelbaar en overal zitten dus vleugelmoeren om de boel vast te zetten. Kennelijk gaan de moeren steeds een pietsie losser zitten en dan moet je het zwikkie weer vast draaien. We proberen het in de gaten te houden en zodra hub een seintje geeft dan hang ik met mijn hele gewicht aan die vleugelmoeren om ze weer vast te draaien. Maar nu geen waarschuwing dus.
Gelukkig was de buurman thuis en samen met hem heb ik hubby op een stoel gehesen, die ik snel van binnen had gehaald. Daarna kon ik hub in mijn eentje overeind krijgen en kon hij met de rollator naar binnen. De buurman had intussen alle moeren weer megavast gedraaid, zodat het weer voor even geen kwaad kan.
We gaan nu binnenkort alle vleugelmoeren maar vervangen, want dit is geen doen.
Gelukkig was er nu niets met hub gebeurd, maar voor het zelfde geld was ie verkeerd terechtgekomen, en was weer zijn knie de vernieling in geholpen met alle gevolgen van dien.
Je hebt hulpmiddelen ter voorkoming van het vallen en dan val je door het hulpmiddel....
Hopelijk kunnen we het oplossen door andere moeren.

Geen opmerkingen: