maandag 19 maart 2012

opbergsysteem copics

Ik heb inmiddels een flink aantal copics maar nog geen goed opbergsysteem. Er zijn een paar dingen te koop, maar de de markers per stuk in een vakje is niets voor mij, dus dat valt af. De prachtige nieuwe opbergtas met losse bakjes erin is erg groot en erg duur. Dus denk denk pieker peins....
En ineens had ik het: het vaatwasmachinebestekmandje (wat een prachtig scrabble/wordfeud woord). Wow, het werkt echt, je pakt de copics heel makkelijk en ze gaan er snel weer in terug, je ziet de kleuren en daar er 8 vakjes in zitten kun je sorteren op kleurgroep. Dus ik zoeken op internet: waar kun je die dingen kopen en niet geheel onbelangrijk: hoe duur is dat. Ik had al 2 mandjes nodig en ze bleken niet spotgoedkoop te zijn, maar in vergelijk met de 'echte' opberger.....
In het centrum zit een winkel die die mandjes verkoopt, dus op een dinsdagmiddag ga ik naar de stad.....om om 14.00 uur voor een dichte deur te staan....wegens privé-omstandigheden gesloten na 13.00 uur. Grrrrrrrrr.
Naar huis dan maar.
En weer denken, piekeren en peinzen, want die mandjes waren toch niet heel goedkoop.
Ik ga naar zolder, waar ik ook blikken, dozen ed bewaar. Dat is voor het geval dat.....je weet nooit wanneer je iets nodig hebt etc.....ik weet het, ik ben er al vaak voor uitgelachen. Maar dit keer lach ik het laatst, want ik vind een prachtig groot blik, met exact de goeie hoogte. En ik ga op zoek naar kleinere bakjes ed met een goede maat voor de copics. Ik vind een paar mepaldoosjes (vroeger in de keuken veel gebruikt, maar nu al jaren niet meer), een paar keukendoosjes die iets te groot zijn, maar tijdelijk mee mogen doen. De verpakking van mijn lenzenvloeistof blijkt de goede maat te hebben, en als ik die op de juiste hoogte afsnijd, zijn die ook perfect. Ik kan genoeg vinden voor nu, en lenzenvloeistof blijf ik voorlopig nog wel nodig hebben, dus straks kan ik de hele bak vullen met echt passende doosjes.

Het blijkt ook te werken in de praktijk. Ik zet de grote bak naast me op tafel en kan zo de markers uit het blik halen. Ook kan ik de losse bakjes makkelijk eruit pakken. Ik ben er superblij mee!!!
- 1 maart 2012 -

1 opmerking:

Unknown zei

het ziet er zooo gezellig uit he al die kleurtjes..
wat een mooie collectie heb je al:)

Prima systeem zo en makkelijk als je een bakje dr zò uit kan halen

xox
linn