maandag 17 september 2007

Aan zee

Vorige week maandag heb ik gemaild en gebeld, en vooral gewacht. Op bericht of ik nu wel of niet nog bustochtjes kan doen. Gelukkig krijg ik dan toch het lang verwachte bericht via mijn coordinator (helaas niet van de stichting, daar krijg ik gewoon geen antwoordtelefoontje van). Ik mag dan toch mee, alle al besproken tochtjes mogen nog doorgaan.
Dus die woensdag kan ik dan toch mee, het verzorgingshuis is erg blij met dit bericht, want anders had het tochtje echt afgezegd moeten worden, er is niemand anders die mee zou kunnen.
Woensdagochtend ga ik mooi op tijd naar mijn fiets, wil mijn band nog even oppompen, zodat ik ook naar huis terug kan fietsen. Maar dan: mijn band loopt zowat weer leeg, in de tijd dat ik het dopje op het ventiel dicht draai. Sjips. Tot 3 keer toe probeer ik de band heel erg hard op te pompen, razend snel het dopje erop, en dan de straat in fietsen. Maar tot 3 keer toe lukt dit dus echt niet. Ik fiets al bijna meteen zowat op de velg. Grrrrr. Dus maar bellen, gelukkig is mijn coordinator aanwezig en ik vraag of het goed is, dat het busje mij op komt halen, langs de grote weg, bij de bushalte. Als ik nog met de stadsbus moet gaan, kom ik echt veel te laat aan op zuid. Ze doet een beetje narrig, alsof ik het expres doe om haar te pesten ofzo, maar ze zal het aan de chauffeur Ben doorgeven. Ik ga al snel naar de bushalte, voor het geval alles snel gaat, en de bus er al snel aankomt. Na een half uurtje wachten komt de bus aan, Ben vond het helemaal geen probleem. En deze straat ligt op de route, dus het kost nu bijna geen extra tijd.
De mensen die vorige keer ook meewaren zijn een beetje verbaasd om me te zien, ik had eigenlijk al gezegd, dat het vorige keer waarschijnlijk de laatste keer voor mij was.
We gaan meteen rijden, zodra ik in de bus ben. Eerst naar Egmond a/Zee. Het eerste stuk is snelweg, maar het laatste stuk is al een leuke route om te rijden. We parkeren de bus aan de boulevard, en we drinken buiten op een grote houten bank lekker de meegebrachte koffie en thee (met koekje natuurlijk). De zee is als altijd weer prachtig om te zien. Ik maak een paar foto's, ik zal er nog 1 plaatsen, maar ze staan nu nog op de camera.
Als we binnendoor naar Bergen a/Zee willen rijden, blijkt dat die weg is afgesloten. Dat is erg jammer, want dat was nou eigenlijk de reden van dit tochtje, het is een prachtige route om te rijden. Nu gaan we over Alkmaar naar Bergen a/Zee. Dat is ook nog steeds leuk om te rijden, en in Bergen rijden we door het dorp, we rijden nog een stuk op een hele mooie laan, en dan gaan we lekker lunchen. Een pannenkoekenhuis. De mensen zijn razend enthousiast, want het blijkt dat een aantal de dag ervoor al gesproken hadden over dat ze hoopten dat het pannenkoeken zouden worden, want daar hadden ze nu echt een keer weer trek in. Na de heerlijke lunch, lekker buiten op het terras, gaan we weer terug. Helaas het grootste deel over de snelweg. Maar Ben heeft nog een kleine verrassing, we rijden nog even een stukje door Alkmaar. Daarna snel weer terug. Iedereen is het met elkaar eens, het is een echte vacantiedag geworden, helemaal top.
Ik ga met de stadsbus terug. En dan blijkt dat het maar goed was, dat ik die ochtend niet met de stadsbus was gegaan. De aansluiting die ik nodig heb, rijdt daar gedurende de komende anderhalf jaar niet, ivm werkzaamheden elders en daardoor alternatieve routes. Ik had dus echt pas superlaat in zuid aangekomen.

Geen opmerkingen: