maandag 10 september 2007

dinnetje, hubby en Grommeltje

Ik heb een hele tijd niet geschreven, zie ik. Langer dan ik zelf had gedacht. Er is een hoop gebeurd, en ik zit absoluut niet lekker in me velletje, vandaar. En ik zal proberen om nu het een en ander bij te beppen....
Woensdag had ik hier hoog bezoek: mijn dinnetje kwam een dagje te gast. We hebben zoals altijd een giga gezellige dag gehad. 's Middags lekker op de hobbykamer gezeten, borduurpatronen prikken, borduren en even spelen met de Cricut. Ik heb het apparaat al heel lang te leen, en er nog niets mee gedaan...... We hebben giraffes uitgestanst, die wil ik gebruiken, heel verrassend, op een lootje met de giraffes van Artis...... Zoals altijd gaat de tijd ook weer veel te snel, helaas moet ze alweer vroeg op weg naar huis (ivm erg lange reistijd).
Grommeltje wordt intussen wat slechter, hij gaat steeds meer snurkend adem halen, bah, ik maak me stiekem wat ongerust. 's Avonds gaat het steeds slechter met hem, en ik besluit om de volgende ochtend meteen zonder afspraak naar de dierenarts te gaan.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik sta al voor negenen daar voor de deur. De arts hoort me aan, hoort de kat, en neemt hem meteen over. Grommel mag blijven, en hij gaat er iets later naar kijken, want hij was nu bezig met een andere kat. Ik mag rond twaalven bellen, hoe het met hem gaat.
Ik bel iets voor twaalven, Grommel heeft een injectie gehad, en het gaat alweer beter met hem, hij is rustiger en ademt al weer beter. Ik kan hem ophalen tussen vier en half vijf. Met een gerust hart stap ik in de auto, voor een rijles. Dat gaat gelukkig voor mijn gevoel aardig goed.
Ik zorg dat ik ff na vier bij de kliniek sta. Grommel krijgt nog een injectie. Hij ademt behoorlijk beter dan die ochtend, en van de arts mag ie mee naar huis, liever in de eigen omgeving, als het ook maar even kan. Ik moet wel de volgende dag terugkomen met hem, dan krijgt ie nog een injectie. Ik draag Grommel weer in het rugzakje, en ik denk dat ie de hele dag zijn plas heeft opgehouden, want al snel plast ie dus in de (stoffen!!!) rugzak. Thuisgekomen maak ik hem schoon, en al mijn kleren kunnen meteen in de was, joechee.
We weten bijna niet wat er gebeurt, Grommel lijkt per minuut wel op te knappen. Die vrijdagochtend hebben we onze eigen Grommel weer terug, hij ademt goed, wil weer geaaid worden en op schoot. Als ik terugkom met Grommel van de dierenarts, denkt ie heel even, het heeft me allemaal te lang geduurd, dat gesjouw heen en weer, hij weet zich los te wurmen, en wil zelfs over de schutting. Gelukkig was ik net op tijd. Grommel is die avond nog uit zijn humeur. Zaterdag is ie al weer beter in zijn hummetje, maar sjips, zijn ademen wordt weer slechter.
Gedurende het weekend, knapt ie niet op, in tegendeel. Hij heeft pilletjes, maar we merken eigenlijk niet eens verbetering als ie ze heeft ingenomen.
Ik weet intussen niet meer wat ik met mezelf aan moet. Normaal gesproken ben ik blij dat hubby weer een dagje naar zijn werk gaat, na de vacantie. In die 3 weken doen we dan voornamelijk leuke dingen, gaan we ook dagjes weg, enzo. Nu zit hubby al 4 weken thuis, en hij kan dus niets. Af en toe komen de boeken en de films hem de neusgaten uit. Hij durft ook niet goed naar buiten, bang dat ie weer valt. Hij moet bij zoveel geholpen worden, daar worden we dan allebei ook niet vrolijker van. En ik kan er zo slecht tegen, als ik hem de hele dag om me heen heb.........oh dat belooft nog wat voor de toekomst.......aaarrrrrggggghhh. Normaal gesproken zit ik niet veel stil. Ik ben veel op hobbykamer, en natuurlijk het huishouden, de katten, boodschappen, enzo. Nu ga ik toch veel beneden bij hubby zitten, vind het ook sneu om hem alleen te laten zitten. maar daardoor doe ik dus een heleboel niet of nauwelijks, wat ik normaalgesproken wel doe (zoals blog bijhouden bijvoorbeeld...lol).
En nu komt de bezorgdheid voor hem erbij, en natuurlijk voor de poes. Gelukkig had dinnetje afgelopen woensdag een hele stapel films mee te leen.
Zaterdagmiddag ben ik naar het winkelcentrum gegaan, ik moest nog iets kopen voor een cadeautje, en dat wil ik maar liever op tijd in huis hebben. En ik wilde nog even kijken naar handige mapjes voor mijn clear stamps, ik had een tip gelezen op het scrapforum. Tot mijn vreugde stond er een hobbykraam, en ik heb een paar leuke scrapvellen gekocht. Ik heb even wat tijd voor mezelf genomen, en het hele winkelcentrum doorgelopen.
Vanochtend heb ik redelijk vroeg 2 pilletjes aan Grommel gegeven, en nu kon ik wel merken, dat ie daar van opknapte. Dus ik wacht even tot vanmiddag, als het verslechtert ga ik de dierenarts bellen, miss mag ie dan nog een dosis en anders hoor ik het wel, miss toch injecties (die ik dan zelf moet geven....).

Even een aanvulling aan het eind van de middag: Grommel mag straks nog 1 extra tabletje en vrouwtje mag morgen naar de dierenarts. Dan krijg ik injecties mee, en instructies hoe ik die aan hem geven kan. En dan gaan we kijken of ie dan toch beter op de injecties reageert, dan op de pillen. Dus nu maar hopen dat het vrouwtje lukt om goed injecties te geven........
Ik had gigaleuke post vanmiddag: mijn dinnetje had als opkikkertje een borduurboekje opgestuurd, met allemaal leuke kerstpatroontjes erin. En dat was wel een superleuke verrassing!!!!

Geen opmerkingen: