zondag 26 augustus 2007

ieder jaar......

Ik ben weer lekker op tijd. Zoals ieder jaar.....
Ieder jaar is er het goede voornemen om nu een keer op tijd te beginnen, en ieder jaar is het eind maart misschien toch maar beter om uitstel te vragen.
Ieder jaar bedenk ik me dat ik door dat uitstel (wat je altijd krijgt!) dan toch lekker een paar maanden extra de tijd heb, en dan moet het toch lukken.
Ieder jaar kom ik erachter, dat ik er echt (echt, heel echt) geen zin in heb, en dat er toch belangrijkere dingen zijn, die beslist (echt, heel echt beslist) op dat moment gedaan moeten worden.
Dit jaar was iets anders. Oh het begin was het zelfde, geen tijd, geen zin, uitstel vragen en uitstel krijgen. Maar toen kreeg ik de toestemming voor het uitstel, en die was niet tot 1 juli zoals anders, maar nu tot 1 september, jippie dat is een hoop extra tijd, nu moet het zeker lukken. Helaas is er ook het nodige veranderd in onze situatie, een hele extra vraag die moet worden beantwoord. Met de wetenschap, dat die vraag vrij kort is, maar om alles uit te zoeken en op te zoeken........ Dus de tijd die ik nodig heb, is extra lang. En daar heb ik geen zin in, en er zijn belangrijkere dingen, die echt nu gedaan moeten worden.
En dan is het al bijna eind augustus: oei, de datum van 1 september komt nu echt dichtbij.
En vrijdagmiddag 24 augustus is het zover, alle mappen op tafel, en de in te vullen formulieren. Eerst het 'gewone' invulwerk. Dat kost al weer genoeg tijd. Als dat klaar is, moeten de katten alweer te eten hebben, en zelf hebben we ook wel honger gekregen. Zaterdag komt er niets van, maar zondagmiddag gaat de hele zooi weer op tafel en kunnen we de laatste vraag beantwoorden. Pfff, klaar, copietjes maken en de formulieren in de envelop (wel opletten, dat het adres leesbaar is) en dan kunnen 2 blauwe enveloppen in de gang in het bakje voor de post, morgen neem ik ze mee naar de brievenbus.
Het zit er weer op............zoals ieder jaar........

Geen opmerkingen: