donderdag 9 augustus 2007

Poezenleed


Grommel (zwart/wit) is sinds een dag of 2 aan het niezen. Echt snoeihard, en dan heeft ie last van een behoorlijke snottebel uit 1 neusgat. Hij heeft er duidelijk last van.
En Dinky (wit/rood) heeft wat last met naar de bak gaan. Hij gaat heel vaak, en zit dan lang voor er iets komt. Is een beetje aan de dunne. En plassen gaat niet lekker. Dinky zit niet lekker in zijn vel. Hij is lang niet zo speels als normaal, beetje lusteloos af en toe. En heel aanhankelijk, en dat is heel vreemd voor hem.
Ik heb vanochtend de dierenarts gebeld, en ik mag voor Grommel neusdruppels ophalen. En ik moet van Dinky urine opvangen, zodat dat getest kan worden. En ook maar paar dagen alleen maar brokjes geven, en geen blikvoer.
Vanmiddag ben ik met een lege kattenbak en Dinky op de hobbykamer gaan zitten. De bedoeling is natuurlijk dat ie op die lege bak plast, ik kan het in een buisje overgieten (fotokokertje = erg handig voor dit soort dingen). Maar ja, Dinky kijkt me aan alsof ie zeggen wil, waar heb je het over, ga toch zelf op een bak zonder grit zitten....... Wel denkt ie dat ie braaf is, als ie languit in de bak gaat liggen...... Maar plassen ho maar.
Na 1,5 uur ga ik met hem naar beneden, en jawel, meneer moet nu wel, en gaat meteen zitten. Ik mik een bakkie onder zijn gatje en probeer wat op te vangen. Het lukt (je moet niet vragen hoe), ik hoop dat het genoeg is. Meteen in het kokertje, en snel naar de dierenarts. Ik krijg de neusdruppels mee, en geef de urine af. Morgenochtend moet ik bellen voor de uitslag. En nu maar duimen voor Dinky.
Ik geef Grommel de druppels in zijn neus, die vindt me dan ook ineens een ietsje minder lief dan normaal...ik hoop dat het helpt. Gelukkig zie ik even later Grommel spelen met een muis, en 's-avonds gaat ie lekker bij me liggen.

Geen opmerkingen: