dinsdag 21 augustus 2007

wat een dag(en)

Ik heb zaterdag mailtjes uitgezet of ik wel mijn declaraties nog betaald ga krijgen. En ik ben ook een beetje bezorgd over dinsdag. Dan heb ik nog een bustochtje. Maar als ik niet betaald krijg, blijf ik liever bij mijn man thuis. Maandagochtend wacht ik eerst nog even af, of ik antwoord krijg op de mailtjes en dan bel ik maar met de stichting.
Er wordt me gelukkig toegezegd, dat ik alle werkzaamheden tot 1 september betaald krijg. Gelukkig ik kan dinsdag mee met het tochtje.
Dinsdagochtend hebben we de wekker een beetje op tijd gezet. We drinken eerst lekker koffie samen. En dan hup hup, ff opschieten, en dan ga ik op de fiets weg. Ik heb wind mee, dus ik ben er lekker snel. De bus is vol, en we gaan meteen weg, zodra iedereen er is. Over de grote wegen naar Volendam. We zetten de bus op het parkeerterrein, en we drinken eerst lekker een bekertje koffie/thee in de bus.

Dan gaan we op de hoek allemaal lekker broodjes vis eten. We spreken af, dat iedereen op eigen gelegenheid kan rondlopen, we moeten allemaal over 1 uur weer bij de bus zijn. Ik koop snel 2 ansichtkaarten (groeten uit Volendam natuurlijk), en dan kom ik even later Chris, de chauffeur, en 2 deelnemers tegen. Ze zijn aan het kijken of ze een foto zullen laten nemen in klederdracht. Ze doen het, en Chris en ik gaan mee om ze te helpen. Meneer zit in een rolstoel, maar kan gelukkig wel even staan, en een paar passen lopen. Als ze in de kleding gehesen zijn, kunnen ze nog klompen uitkiezen, en dan op de foto. Het is prachtig weer, met een lekkere zon, dus ze hebben het behoorlijk warm in de kleding. Ze moeten poseren, hij met een accordion, zij met bloemen, en dan wordt de foto genomen. Hij mag over een half uurtje opgehaald worden. Ik mag gelukkig ook een foto nemen (ik plaats hem hier niet, ivm privacy van deze mensen), maar de foto is wel erg leuk geworden. De kleding mag weer uitgepeld worden, en dan gaan we snel weer naar buiten. We lopen met zijn vieren de straat door, en weer terug, en dan naar de bus. Nog even een broodje voor Chris en mij (op 1 broodje kun je per slot niet leven.......), en dan de bus in. Daar deel ik nog de overgebleven thee uit. Chris haalt de foto op, en dan gaan we weer rijden. Eerst door Edam, en dan door allerlei andere kleine dorpjes. Het is giga leuk. En Chris heeft nog een leuke (smalle en hoge) dijk gevonden. Erg leuk om over heen te rijden. Mooie huizen aan weerszijden. Aan het eind even oponthoud door een vrachtauto die staat te lossen, maar met een beetje hulp komen we er net langs. We komen uit bij Purmerend, en dan gaan we als een speer naar Haarlem terug, over de snelwegen. We besluiten met een lekker ijsje, en allemaal de bus uit en naar huis. Het is een superuitje geweest.
Ik fiets snel naar huis (en natuurlijk heb ik nu een behoorlijk windje tegen, grrrr), om te kijken hoe het met Fer is gegaan. Ik zit net op de bank met wat drinken, als ik Grommel verschrikkelijk hoor hoesten. Ik ga kijken, hij loopt langs me heen, de trap af, ik erachteraan. En dan zie ik bloedspetjes onder aan de trap. Meteen Grommel opgepakt en bij zijn neusje geveegd, ja hoor, bloed. De dierenarts is nog met vacantie, dus ik moet voor spoed iemand anders bellen. Ik vertel het hele verhaal, en ze zegt dat ik moet komen. Het is echt een heel stuk weg, dus ik vraag aan de overbuurman, of hij met me mee wil. Gelukkig geen probleem. Kat en ik in de auto, en buurman brengt ons. Nu heeft Grommel antibiotica gehad, en moet ik morgen bellen om mijn afspraak voor Grommel te verzetten. Ik had maandag gebeld en een afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag, intussen moest ik verder met neusdruppels, die van de dierenarts, afwisselen met Otrivin. Ik had gister dus voor het eerst Otrivin gegeven. De afspraak moet liefst op maandag, zo snel mogelijk. Grommel moet dan even onder narcose en dan moet de dierenarts in zijn neus kijken. Het kan zijn dat er een poliepje zit, ofzo.
Gelukkig hoefden we niet lang te wachten, en ging het bij de dierenarts ook snel. We zijn redelijk snel weer thuis, en dan krijgt Grommel zijn eerste (halve) tabletje. Arme Grommel, het zit hem in ieder geval niet mee.

Geen opmerkingen: