woensdag 29 augustus 2007

nieuwe baan....of toch maar niet

Ik werd gister opgebeld. Door iemand van het verzorgingshuis, van waaruit de bustochtjes worden georganiseerd. Met de vraag of ik interesse heb, om bij hen oproepkracht te worden. Ik moet wel eerst gesprekken voeren ed, heb niet al meteen een baan. Ik kom dan op een 0-urencontract te staan, als activiteitenbegeleidster. De bedoeling is dat je, als er iemand ziek is ofzo, gebeld wordt, en dan je dan beschikbaar bent om in te vallen.
Ik moet daar eerst maar even rustig over nadenken, en met hubby over praten.
En eigenlijk ben ik er ook best wel snel uit. De bustochtjes en het andere (inval)werk zijn erg leuk om te doen, maar dat was wel allemaal op freelance basis. Ik word gebeld en gevraagd, en ik bepaal dan of ik kan, of ik het leuk vind, en of ik het dan doe.
Dìt zou betekenen, dat ik wel altijd beschikbaar moet zijn (uitgezonderd bij ziekte), en dat ik dan activiteiten moet doen, die al voorbereid zijn, maar waar ik misschien helemaal geen brood in zie. Ik mag dan niet zelf bepalen wat ik met de mensen doe, wat ik tot nu toe altijd wel zelf kon bepalen, met de huiskamergroepen was ik "eigen baas".
Maar het allerbelangrijkste is dat de vrijheid van een freelancer weg zal vallen. En dat is dus echt wat ik NIET wil. En dat is dus ook wat ik aan haar ga doorgeven.

Geen opmerkingen: